La segregació escolar a Mallorca i bones pràctiques per aconseguir escoles més diverses
Texto completo:
https://dpde.uib.cat/digitalAsse ...Ver/Abrir
Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Artículo de revistaEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemAutor:
Fecha:
2021Publicado en:
Anuari de l'educació de les Illes Balears. 2021 ; p. 216-230Resumen:
Se da respuesta a cuestiones sobre el fenómeno de la segregación escolar en las Islas Baleares. Se realiza una revisión bibliográfica sobre la problemática de la segregación escolar, las causas y las consecuencias. Se analizan las medidas que implementan algunos municipios en Mallorca que están superando la segregación. Se aportan propuestas para mejorar el sistema de adjudicación de plazas escolares. Se centra en seis centros educativos de tres municipios de referencia de la isla de Mallorca. Los resultados obtenidos apuntan a que la segregación escolar es un fenómeno que incrementa la desigualdad. Se muestran ejemplos de éxito en la implementación de programas de reparto del alumnado y se proponen medidas para menguar la segregación escolar. Los datos utilizados provienen de una investigación cualitativa realizada a docentes y responsables municipales de educación durante el curso escolar 2020-2021.
Se da respuesta a cuestiones sobre el fenómeno de la segregación escolar en las Islas Baleares. Se realiza una revisión bibliográfica sobre la problemática de la segregación escolar, las causas y las consecuencias. Se analizan las medidas que implementan algunos municipios en Mallorca que están superando la segregación. Se aportan propuestas para mejorar el sistema de adjudicación de plazas escolares. Se centra en seis centros educativos de tres municipios de referencia de la isla de Mallorca. Los resultados obtenidos apuntan a que la segregación escolar es un fenómeno que incrementa la desigualdad. Se muestran ejemplos de éxito en la implementación de programas de reparto del alumnado y se proponen medidas para menguar la segregación escolar. Los datos utilizados provienen de una investigación cualitativa realizada a docentes y responsables municipales de educación durante el curso escolar 2020-2021.
Leer menosS'hi dona resposta a qüestions sobre el fenomen de la segregació escolar a les Illes Balears. S'hi realitza una revisió bibliogràfica sobre la problemàtica de la segregació escolar, les causes i les conseqüències. S'hi analitzen les mesures que implementen alguns municipis a Mallorca que estan superant la segregació. S'hi aporten propostes per millorar el sistema d'adjudicació de places escolars. S'hi centra en sis centres educatius de tres municipis de referència de l'illa de Mallorca. Els resultats obtinguts apunten que la segregació escolar és un fenomen que incrementa la desigualtat. S'hi mostren exemples d'èxit en la implementació de programes de repartiment de l'alumnat i s'hi proposen mesures per minvar la segregació escolar. Les dades utilitzades provenen d'una investigació qualitativa realitzada a docents i responsables municipals d'educació durant el curs escolar 2020-202
S'hi dona resposta a qüestions sobre el fenomen de la segregació escolar a les Illes Balears. S'hi realitza una revisió bibliogràfica sobre la problemàtica de la segregació escolar, les causes i les conseqüències. S'hi analitzen les mesures que implementen alguns municipis a Mallorca que estan superant la segregació. S'hi aporten propostes per millorar el sistema d'adjudicació de places escolars. S'hi centra en sis centres educatius de tres municipis de referència de l'illa de Mallorca. Els resultats obtinguts apunten que la segregació escolar és un fenomen que incrementa la desigualtat. S'hi mostren exemples d'èxit en la implementació de programes de repartiment de l'alumnat i s'hi proposen mesures per minvar la segregació escolar. Les dades utilitzades provenen d'una investigació qualitativa realitzada a docents i responsables municipals d'educació durant el curs escolar 2020-202
Leer menos