Ikasle autoktonoak eta ikasle etorkinak bilboko eskoletan : eskola mota eta praktika linguistikoak
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2016Publicado en:
Tantak. 2016, n. 28 ; p. 31-47Resumen:
Revisados los datos socio demográficos y las políticas del Departamento de Educación del Gobierno Vasco respecto a la incorporación del alumnado recién llegado al Sistema Educativo Vasco, se procede al estudio de las características del alumnado de Bilbao sobre una muestra de 989 del alumnado de 2 y 4 de la ESO. Se analizan el tipo de centro que el alumnado elige teniendo en cuenta, la titularidad del centro, el porcentaje de alumnado inmigrante y el modelo lingüístico. Por otro lado, se analizan las prácticas de dicho alumnado en diferentes espacios (en la escuela, en el patio, en la familia y con los amigos). Finalmente, se plantean ciertas actuaciones que plantean optimizar y reconsiderar estrategias para mejorar el uso del euskara y el uso de las lenguas del alumnado inmigrante.
Revisados los datos socio demográficos y las políticas del Departamento de Educación del Gobierno Vasco respecto a la incorporación del alumnado recién llegado al Sistema Educativo Vasco, se procede al estudio de las características del alumnado de Bilbao sobre una muestra de 989 del alumnado de 2 y 4 de la ESO. Se analizan el tipo de centro que el alumnado elige teniendo en cuenta, la titularidad del centro, el porcentaje de alumnado inmigrante y el modelo lingüístico. Por otro lado, se analizan las prácticas de dicho alumnado en diferentes espacios (en la escuela, en el patio, en la familia y con los amigos). Finalmente, se plantean ciertas actuaciones que plantean optimizar y reconsiderar estrategias para mejorar el uso del euskara y el uso de las lenguas del alumnado inmigrante.
Leer menosEusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak ikasle iritsi berriak Euskal Hezkuntza Sisteman sartzeari buruz dituen datu soziodemografikoak eta politikak aztertuta, Bilboko ikasleen ezaugarriak aztertu dira, DBHko 2. eta 4. mailetako 989 ikasleren lagin bati buruz. Ikasleek aukeratzen duten ikastetxe mota aztertzen da, ikastetxearen titulartasuna, ikasle etorkinen ehunekoa eta hizkuntza-eredua kontuan hartuta. Bestalde, ikasle horiek hainbat gunetan (eskolan, jolastokian, familian eta lagunekin) egiten dituzten praktikak aztertzen dira. Azkenik, euskararen erabilera eta ikasle etorkinen hizkuntzen erabilera hobetzeko estrategiak optimizatzea eta berriz aztertzea planteatzen duten zenbait jarduera planteatzen dira.
Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak ikasle iritsi berriak Euskal Hezkuntza Sisteman sartzeari buruz dituen datu soziodemografikoak eta politikak aztertuta, Bilboko ikasleen ezaugarriak aztertu dira, DBHko 2. eta 4. mailetako 989 ikasleren lagin bati buruz. Ikasleek aukeratzen duten ikastetxe mota aztertzen da, ikastetxearen titulartasuna, ikasle etorkinen ehunekoa eta hizkuntza-eredua kontuan hartuta. Bestalde, ikasle horiek hainbat gunetan (eskolan, jolastokian, familian eta lagunekin) egiten dituzten praktikak aztertzen dira. Azkenik, euskararen erabilera eta ikasle etorkinen hizkuntzen erabilera hobetzeko estrategiak optimizatzea eta berriz aztertzea planteatzen duten zenbait jarduera planteatzen dira.
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