CCEE Sant Josep : un treball en present, un objectiu de futur
Texto completo:
https://dpde.uib.cat/Publicacion ...Ver/ Abrir
Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Artículo de revistaEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemAutor:
Fecha:
2022Publicado en:
Anuari de l'educació de les Illes Balears. 2022 ; p. 490-502Resumen:
Se expone la propuesta y la experiencia educativa del CCEE Sant Josep con carácter retrospectivo, de presente y de futuro. El modelo de CCEE que se plantea en este centro, destinado a alumnos con discapacidad, tiene por objetivo apoyar a los centros ordinarios y trabajar con los niños para que puedan compartir jornadas con los centros ordinarios de referencia e, incluso, volver siempre que sea posible. El alumnado atendido en el CEE presenta NEE con carácter grave y permanente, normalmente asociadas a otras discapacidades. Los aspectos que caracterizan al alumnado son: alteraciones en la comunicación y el lenguaje, en la alimentación y la deglución, alteraciones motrices, trastornos sensoriales y trastornos cognitivo-conductuales y de aprendizaje. Se observa que las dificultades en relación con el aprendizaje de los alumnos, así como las necesidades referidas a la intervención, están muy ligadas a los procesos psicológicos básicos relacionados con la forma de percibir y comprender el mundo, de dar sentido y coherencia a las actividades y contextos y, finalmente, a la forma de construir el aprendizaje.
Se expone la propuesta y la experiencia educativa del CCEE Sant Josep con carácter retrospectivo, de presente y de futuro. El modelo de CCEE que se plantea en este centro, destinado a alumnos con discapacidad, tiene por objetivo apoyar a los centros ordinarios y trabajar con los niños para que puedan compartir jornadas con los centros ordinarios de referencia e, incluso, volver siempre que sea posible. El alumnado atendido en el CEE presenta NEE con carácter grave y permanente, normalmente asociadas a otras discapacidades. Los aspectos que caracterizan al alumnado son: alteraciones en la comunicación y el lenguaje, en la alimentación y la deglución, alteraciones motrices, trastornos sensoriales y trastornos cognitivo-conductuales y de aprendizaje. Se observa que las dificultades en relación con el aprendizaje de los alumnos, así como las necesidades referidas a la intervención, están muy ligadas a los procesos psicológicos básicos relacionados con la forma de percibir y comprender el mundo, de dar sentido y coherencia a las actividades y contextos y, finalmente, a la forma de construir el aprendizaje.
Leer menosS¿exposa la proposta i l¿experiència educativa del CCEE Sant Josep amb caràcter retrospectiu, de present i de futur.El model de CCEE que es planteja a aquest centre, destinat a alumnes amb discapacitat, té per objectiu donar suport als centres ordinaris i treballar amb els nins i nines perquè puguin compartir jornades amb els centres ordinaris de referència i, fins i tot, retornar-hi sempre que sigui possible. L¿alumnat atès al CEE presenta NEE amb caràcter greu i permanent, normalment associades a altres discapacitats. Els aspectes que caracteritzen a l¿alumnat són: alteracions en la comunicació i el llenguatge, en l¿alimentació i la deglució, alteracions motrius, trastorns sensorials i trastorns cognitivoconductuals i d¿aprenentatge. S¿observa que les dificultats en relació amb l¿aprenentatge dels alumnes, així com les necessitats referides a la intervenció, estan molt lligades als processos psicològics bàsics relacionats amb la forma de percebre i comprendre el món, de donar sentit i coherència a les activitats i contextos i, finalment, a la forma de construir l¿aprenentatge.
S¿exposa la proposta i l¿experiència educativa del CCEE Sant Josep amb caràcter retrospectiu, de present i de futur.El model de CCEE que es planteja a aquest centre, destinat a alumnes amb discapacitat, té per objectiu donar suport als centres ordinaris i treballar amb els nins i nines perquè puguin compartir jornades amb els centres ordinaris de referència i, fins i tot, retornar-hi sempre que sigui possible. L¿alumnat atès al CEE presenta NEE amb caràcter greu i permanent, normalment associades a altres discapacitats. Els aspectes que caracteritzen a l¿alumnat són: alteracions en la comunicació i el llenguatge, en l¿alimentació i la deglució, alteracions motrius, trastorns sensorials i trastorns cognitivoconductuals i d¿aprenentatge. S¿observa que les dificultats en relació amb l¿aprenentatge dels alumnes, així com les necessitats referides a la intervenció, estan molt lligades als processos psicològics bàsics relacionats amb la forma de percebre i comprendre el món, de donar sentit i coherència a les activitats i contextos i, finalment, a la forma de construir l¿aprenentatge.
Leer menos