Els contes com a recurs per a la inclusió
Texto completo:
https://dspace.uib.es/xmlui/bits ...Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Trabajo fin de másterEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemAutor:
Fecha:
2017Resumen:
Se ofrece una propuesta didáctica para garantizar la inclusión en los centros educativos por medio de la literatura. Metodológicamente, se lleva a cabo a través de la narración de cuentos como práctica inclusiva en el Centro de Educación Infantil y Primaria Rei Jaume I, ubicado en Palma. Se describen qué álbumes ilustrados tratan la diversidad en sus historias a través de sus personajes. Los resultados muestran la importancia de contar a diario cuentos en las aulas, predominando contenidos que hablen de diversidad y desigualdad. Se concluye la necesidad de crear una comisión de biblioteca que abra puertas al entorno dentro de un espacio dinámico, y la reivindicación de poner en marcha el antiguo departamento de Fomento de la Lectura y Escritura del Ministerio de Educación y Cultura de las Islas Baleares.
Se ofrece una propuesta didáctica para garantizar la inclusión en los centros educativos por medio de la literatura. Metodológicamente, se lleva a cabo a través de la narración de cuentos como práctica inclusiva en el Centro de Educación Infantil y Primaria Rei Jaume I, ubicado en Palma. Se describen qué álbumes ilustrados tratan la diversidad en sus historias a través de sus personajes. Los resultados muestran la importancia de contar a diario cuentos en las aulas, predominando contenidos que hablen de diversidad y desigualdad. Se concluye la necesidad de crear una comisión de biblioteca que abra puertas al entorno dentro de un espacio dinámico, y la reivindicación de poner en marcha el antiguo departamento de Fomento de la Lectura y Escritura del Ministerio de Educación y Cultura de las Islas Baleares.
Leer menosS'ofereix una proposta didàctica per a garantir la inclusió en els centres educatius per mitjà de la literatura. Metodològicament, es duu a terme a través de la narració de contes com a pràctica inclusiva en el Centre d'Educació Infantil i Primària *Rei Jaume I, situat a Palma. Es descriuen quins àlbums il·lustrats tracten la diversitat en les seves històries a través dels seus personatges. Els resultats mostren la importància de contar diàriament contes a les aules, predominant continguts que parlin de diversitat i desigualtat. Es conclou la necessitat de crear una comissió de biblioteca que obri portes a l'entorn dins d'un espai dinàmic, i la reivindicació de posar en marxa l'antic departament de Foment de la Lectura i Escriptura del Ministeri d'Educació i Cultura de les Illes Balears.
S'ofereix una proposta didàctica per a garantir la inclusió en els centres educatius per mitjà de la literatura. Metodològicament, es duu a terme a través de la narració de contes com a pràctica inclusiva en el Centre d'Educació Infantil i Primària *Rei Jaume I, situat a Palma. Es descriuen quins àlbums il·lustrats tracten la diversitat en les seves històries a través dels seus personatges. Els resultats mostren la importància de contar diàriament contes a les aules, predominant continguts que parlin de diversitat i desigualtat. Es conclou la necessitat de crear una comissió de biblioteca que obri portes a l'entorn dins d'un espai dinàmic, i la reivindicació de posar en marxa l'antic departament de Foment de la Lectura i Escriptura del Ministeri d'Educació i Cultura de les Illes Balears.
Leer menos