Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Enfoque del álgebra desde la teoría de la información

URI:
http://hdl.handle.net/11162/24426
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Ortega, Serafín
Date:
2000
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2001, n. 26 ; p. 97-110
Abstract:

En el presente artículo se propone plantear la metáfora del álgebra como una codificación de la información desde la teoría matemática de la comunicación. Se exponen algunas implicaciones didácticas con algunos ejemplos concretos aportados por este enfoque. Consideran que el profesor debe ser un orientador-codificador de la información para guiar a los alumnos en el proceso de enseñanza-aprendizaje del álgebra.

En el presente artículo se propone plantear la metáfora del álgebra como una codificación de la información desde la teoría matemática de la comunicación. Se exponen algunas implicaciones didácticas con algunos ejemplos concretos aportados por este enfoque. Consideran que el profesor debe ser un orientador-codificador de la información para guiar a los alumnos en el proceso de enseñanza-aprendizaje del álgebra.

Leer menos
Materias (TEE):
álgebra; didáctica; enseñanza; teoría de la información
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.