Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Qué física hay que enseñar en primaria y por qué

URI:
https://hdl.handle.net/11162/239517
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Couso Lagarón, Digna; López Simó, Víctor
Date:
2022
Published in:
Aula de innovación educativa. 2022, n. 312, febrero ; p. 11-14
Abstract:

Se reflexiona sobre la gran variedad de fenómenos físicos que se pueden introducir en el aula de primaria y se introduce la mirada de la física escolar, centrada en los cambios en las propiedades de los cuerpos o sistemas cuando no cambia su composición o lo que son. La propuesta invita a dirigir la actividad del aula de física escolar a indagar, modelizar y argumentar qué les pasa a los cuerpos que estudiamos y con qué interaccionan para comportarse así.

Se reflexiona sobre la gran variedad de fenómenos físicos que se pueden introducir en el aula de primaria y se introduce la mirada de la física escolar, centrada en los cambios en las propiedades de los cuerpos o sistemas cuando no cambia su composición o lo que son. La propuesta invita a dirigir la actividad del aula de física escolar a indagar, modelizar y argumentar qué les pasa a los cuerpos que estudiamos y con qué interaccionan para comportarse así.

Leer menos
Materias (TEE):
enseñanza primaria; ciencias físicas; medios de enseñanza; proyecto de investigación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.