Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Generamos la necesidad de escribir a partir del placer de la lectura : reescribimos los cuentos clásicos desde una perspectiva actual

URI:
https://hdl.handle.net/11162/239346
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Martínez Garrote, Maria Josep
Date:
2022
Published in:
Aula de innovación educativa. 2022, n. 313, marzo ; p. 41-47
Abstract:

Se presenta una propuesta estimulante que fomenta el «leer para escribir» a partir de la colección de cuentos Érase dos veces, de la editorial Cuatro Tuercas. Se reflexiona sobre valores como la coeducación, la solidaridad, la crisis medioambiental, el cambio climático, la alimentación saludable, el consumo responsable, la sostenibilidad y el cuestionamiento de las fake news, con una mirada crítica sobre los roles estereotipados de los personajes de los cuentos tradicionales.

Se presenta una propuesta estimulante que fomenta el «leer para escribir» a partir de la colección de cuentos Érase dos veces, de la editorial Cuatro Tuercas. Se reflexiona sobre valores como la coeducación, la solidaridad, la crisis medioambiental, el cambio climático, la alimentación saludable, el consumo responsable, la sostenibilidad y el cuestionamiento de las fake news, con una mirada crítica sobre los roles estereotipados de los personajes de los cuentos tradicionales.

Leer menos
Materias (TEE):
enseñanza primaria; lectura; escritura; literatura infantil y juvenil; afición a la lectura; medios de enseñanza; cuento
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.