Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Los proyectos estadísticos : un puente entre la alfabetización estadística y la alfabetización en sostenibilidad

URI:
https://hdl.handle.net/11162/239224
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Vásquez Ortiz, Claudia Alejandra; Seckel Santis, María José; Rojas Sateler, Francisco; Errázuriz Cruz, María Constanza; Valdivieso Gatica, Gonzalo
Date:
2022
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2022, n. 95 ; p. 7-14
Abstract:

Hace varias décadas que se intenta construir un mundo mejor, que permita satisfacer las necesidades sin comprometer los recursos a futuro. Se destaca el vínculo entre los proyectos estocásticos orientados a la acción y la sostenibilidad. Se presenta un proyecto estocástico orientado a la acción, cuyo propósito es que los estudiantes reflexionen y desarrollen competencias de sostenibilidad.

Hace varias décadas que se intenta construir un mundo mejor, que permita satisfacer las necesidades sin comprometer los recursos a futuro. Se destaca el vínculo entre los proyectos estocásticos orientados a la acción y la sostenibilidad. Se presenta un proyecto estocástico orientado a la acción, cuyo propósito es que los estudiantes reflexionen y desarrollen competencias de sostenibilidad.

Leer menos
Materias (TEE):
investigación; método de proyectos; estadística; alfabetización
Otras Materias:
competencia matemática; competencia cívica; educación para el desarrollo sostenible
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.