Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

¿Qué es el trauma por adversidad en la infancia temprana?

URI:
https://hdl.handle.net/11162/239051
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Moya Herrero, Mercedes; Martín Títos, María; González Moreno, Pilar; Álvarez Santamaría, Daniel
Date:
2022
Published in:
Aula de innovación educativa. 2022, n. 314, abril ; p. 39-43
Abstract:

Se presenta el TAT (Trauma por Adversidad en la infancia Temprana), como detectarlo y las consecuencias en la infancia. Muchos menores quedan heridos, a veces de forma invisible, tras haber vivido duras circunstancias de desatención y deprivación. Suelen presentar dificultades de aprendizaje, problemas emocionales, de interacción y comunicación social. Se plantean los principales indicadores para su detección en el entorno escolar y su abordaje de forma eficaz.

Se presenta el TAT (Trauma por Adversidad en la infancia Temprana), como detectarlo y las consecuencias en la infancia. Muchos menores quedan heridos, a veces de forma invisible, tras haber vivido duras circunstancias de desatención y deprivación. Suelen presentar dificultades de aprendizaje, problemas emocionales, de interacción y comunicación social. Se plantean los principales indicadores para su detección en el entorno escolar y su abordaje de forma eficaz.

Leer menos
Materias (TEE):
enseñanza primaria; primera infancia; dificultad de aprendizaje; desarrollo afectivo; prevención; integración escolar
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.