Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Juegos prenuméricos en educación infantil

URI:
https://hdl.handle.net/11162/239023
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Roda Cimorra, Marta; Sierra Delgado, Tomás Ángel
Date:
2022
Published in:
Aula de innovación educativa. 2022, n. 314, abril ; p. 15-19
Abstract:

Se presenta un juego para ayudar al alumnado de Educación Infantil y Primaria ante las dificultades que presentan para contar una colección. La resolución del mismo favorecerá a que puedan llevar a cabo eficazmente la estrategia de contar. Diversas investigaciones han demostrado que las actividades de enumeración preparan a la construcción del número y de la numeración, lo que permite que sean consideradas como auténticas actividades prenuméricas.

Se presenta un juego para ayudar al alumnado de Educación Infantil y Primaria ante las dificultades que presentan para contar una colección. La resolución del mismo favorecerá a que puedan llevar a cabo eficazmente la estrategia de contar. Diversas investigaciones han demostrado que las actividades de enumeración preparan a la construcción del número y de la numeración, lo que permite que sean consideradas como auténticas actividades prenuméricas.

Leer menos
Materias (TEE):
enseñanza primaria; primera infancia; juego educativo; matemáticas; concepto de número; medios de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.