Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Mejorar la capacidad docente para crear estilos de vida sostenibles en los tres entornos

URI:
https://hdl.handle.net/11162/223163
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Moya Otero, José
Date:
2020
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2020, n. 512, septiembre ; p. 118-123
Abstract:

Se describen las claves de la nueva misión educativa y se desarrollan algunas ideas que podrían contribuir a que tanto las administraciones públicas como los centros educativos puedan avanzar en el próximo escolar 2020-2021. El núcleo de la exposición es que durante el próximo curso escolar sería necesario mejorar la capacidad docente para crear estilos de vida sostenibles en los tres entornos: natural, urbano y digital.

Se describen las claves de la nueva misión educativa y se desarrollan algunas ideas que podrían contribuir a que tanto las administraciones públicas como los centros educativos puedan avanzar en el próximo escolar 2020-2021. El núcleo de la exposición es que durante el próximo curso escolar sería necesario mejorar la capacidad docente para crear estilos de vida sostenibles en los tres entornos: natural, urbano y digital.

Leer menos
Materias (TEE):
capacidad; oportunidades educativas; cambio tecnológico; educación ambiental; ambiente urbano
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.