Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La educación física en la educación infantil y la educación en valores

URI:
https://hdl.handle.net/11162/211465
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Silva Dias Ceratti, Viviane Da Viviane
Date:
2021
Published in:
Tándem : didáctica de la educación física. 2021, n. 72, abril-junio ; p. 21-27
Abstract:

Se describe cómo la educación en valores en la escuela es un desafío en todas las etapas y para todas las disciplinas curriculares. Se relata partiendo de esa constatacion una experiencia didáctica de educación física para educación infantil desarrollada en una escuela pública, en la cual se utiliza la literatura infantil como recurso para la problematización de las actitudes de los niños frente a las diferencias sociales.

Se describe cómo la educación en valores en la escuela es un desafío en todas las etapas y para todas las disciplinas curriculares. Se relata partiendo de esa constatacion una experiencia didáctica de educación física para educación infantil desarrollada en una escuela pública, en la cual se utiliza la literatura infantil como recurso para la problematización de las actitudes de los niños frente a las diferencias sociales.

Leer menos
Materias (TEE):
educación física; educación preescolar; sistema de valores; método de enseñanza; integración social
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.