Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Pensar y actuar musicalmente en educación infantil : retos y posibilidades de la canción

URI:
https://hdl.handle.net/11162/210959
Education Level:
Educación Infantil
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Arnau Aparicio, Alicia
Date:
2020
Published in:
Eufonía : didáctica de la música. 2020, n. 84, julio-septiembre ; p. 7-13
Abstract:

Se describe cómo entre los 0 y 6 años de edad se cimienta la mente, la personalidad y la conciencia de pertenencia a un grupo. Las mentes en crecimiento que habitan las aulas de educación infantil, pueden configurar su mundo cultural actuando sobre él. Musicar la vida cotidiana y los hechos extraordinarios que se viven, ayudan al desarrollo integral del alumnado en un proceso totalmente multidisciplinar, globalizado, colaborativo e inclusivo.

Se describe cómo entre los 0 y 6 años de edad se cimienta la mente, la personalidad y la conciencia de pertenencia a un grupo. Las mentes en crecimiento que habitan las aulas de educación infantil, pueden configurar su mundo cultural actuando sobre él. Musicar la vida cotidiana y los hechos extraordinarios que se viven, ayudan al desarrollo integral del alumnado en un proceso totalmente multidisciplinar, globalizado, colaborativo e inclusivo.

Leer menos
Materias (TEE):
educación preescolar; educación musical; canción infantil; desarrollo del niño; creatividad
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.