Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Experiencias de aprendizaje-servicio en contextos de vulnerabilidad social

URI:
https://hdl.handle.net/11162/210952
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Soler Prat, Susanna; Lecumberri Gómez, Catalina; Daza Sobrino, Gabriel; Hinojosa Alcalde, Ingrid; Tarragó García, Rafael; Serra Payeras, Pedrona
Date:
2021
Published in:
Tándem : didáctica de la educación física. 2021, n. 71, enero-marzo ; p. 53-57
Abstract:

Se describe cómo el trabajo conjunto entre poblaciones vulneradas y alumnado universitario puede contribuir a un impacto social positivo para reducir los estereotipos y prejuicios en dichos colectivos. Se presentan dos de las experiencias de aprendizaje-servicio que se desarrollan desde el Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC): una jornada deportiva con personas con diversidad funcional y un programa de aprendizaje-servicio (ApS) en entidades sociales.

Se describe cómo el trabajo conjunto entre poblaciones vulneradas y alumnado universitario puede contribuir a un impacto social positivo para reducir los estereotipos y prejuicios en dichos colectivos. Se presentan dos de las experiencias de aprendizaje-servicio que se desarrollan desde el Institut Nacional d’Educació Física de Catalunya (INEFC): una jornada deportiva con personas con diversidad funcional y un programa de aprendizaje-servicio (ApS) en entidades sociales.

Leer menos
Materias (TEE):
universidad; discriminación social; educación física; integración social; servicio social; educación especial
Otras Materias:
aprendizaje-servicio
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.