Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Indicadores de buena actividad matemática : aplicación a la generalización de patrones

URI:
https://hdl.handle.net/11162/208500
Full text:
https://www.grao.com/es/producto ...
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Pérez, Carla; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa; Couso Lagarón, Digna
Date:
2020
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2020, n. 89 ; p. 65-70
Abstract:

Se reflexiona sobre la importancia de diseñar e implementar buenas actividades matemáticas y se presenta una herramienta que puede servir de ayuda para lograrlo: los indicadores de buena actividad matemática. Asimismo, se muestra una experiencia de generalización de patrones en educación primaria en la que la toma de decisiones, la elaboración y la gestión de la actividad han estado guiadas por estos indicadores.

Se reflexiona sobre la importancia de diseñar e implementar buenas actividades matemáticas y se presenta una herramienta que puede servir de ayuda para lograrlo: los indicadores de buena actividad matemática. Asimismo, se muestra una experiencia de generalización de patrones en educación primaria en la que la toma de decisiones, la elaboración y la gestión de la actividad han estado guiadas por estos indicadores.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; didáctica; formación de profesores; medios de enseñanza; actividades escolares; indicador
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.