Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Desarrollo y educación : algunas reflexiones desde la psicología

URI:
https://hdl.handle.net/11162/202303
Full text:
https://ojs.ehu.eus/index.php/ps ...
View/Open
359-442-1-PB.pdf (32.79Kb)
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Linaza Iglesias, José Luis
Date:
1996
Published in:
Revista de psicodidáctica. 1997, n. 2 ; p. 5-12
Abstract:

La comprensión del desarrollo humano tiene importantes consecuencias en el modo de entender el proceso educativo. Se sintetizan las aportaciones más básicas de la psicología a una visión moderna del desarrollo humano educativamente asistido. Se pone especial énfasis en establecer relaciones entre la obra de dos genios como fueron Freud y Piaget.

La comprensión del desarrollo humano tiene importantes consecuencias en el modo de entender el proceso educativo. Se sintetizan las aportaciones más básicas de la psicología a una visión moderna del desarrollo humano educativamente asistido. Se pone especial énfasis en establecer relaciones entre la obra de dos genios como fueron Freud y Piaget.

Leer menos
Materias (TEE):
desarrollo del niño; educación; psicología; teoría
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.