Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Escribir para pensar, pensar para escribir : la escritura en contexto

URI:
https://hdl.handle.net/11162/200454
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Piera Martorell, Maria del Mar; Bertrán Corredor, Victòria; Clapés Bot, Elisabet
Date:
2020
Published in:
Aula de innovación educativa. 2020, n. 293, mayo ; p. 67-68
Abstract:

Se describe cómo en el mundo de imágenes en el que estamos inmersos, la escritura en la escuela se hace más necesaria que nunca. Escribir para descubrir, escribir para comunicar, para compartir. Escribir para vivir. Por eso relacionar lo que se escribe con la cotidianidad del alumnado es fundamental para desarrollar el gusto por transformar lo que uno piensa en un texto para ser compartido.

Se describe cómo en el mundo de imágenes en el que estamos inmersos, la escritura en la escuela se hace más necesaria que nunca. Escribir para descubrir, escribir para comunicar, para compartir. Escribir para vivir. Por eso relacionar lo que se escribe con la cotidianidad del alumnado es fundamental para desarrollar el gusto por transformar lo que uno piensa en un texto para ser compartido.

Leer menos
Materias (TEE):
expresión escrita; escritura; composición; medios de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.