Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Formación del profesorado de música

URI:
http://hdl.handle.net/11162/197014
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Orcasitas García, José Ramón
Date:
1999
Published in:
Eufonía : didáctica de la música. 1999, n. 15, abril-junio ; p. 7-14
Abstract:

Se presentan algunos de los problemas que están en la base de los profesores de música y su formación. La cultura ha cambiado -estamos a las puertas del segundo milenio- y por ende también la música, si quiere formar parte de esta cultura, tiene que proyectarse como discurso. Desde ese proyecto de discurso, elaborado por profesores de música, es desde donde podrá responderse a los actuales retos de la nueva formación musical. Este proceso es formativo para sus agentes y (menos) para los pacientes receptores de esta cultura.

Se presentan algunos de los problemas que están en la base de los profesores de música y su formación. La cultura ha cambiado -estamos a las puertas del segundo milenio- y por ende también la música, si quiere formar parte de esta cultura, tiene que proyectarse como discurso. Desde ese proyecto de discurso, elaborado por profesores de música, es desde donde podrá responderse a los actuales retos de la nueva formación musical. Este proceso es formativo para sus agentes y (menos) para los pacientes receptores de esta cultura.

Leer menos
Materias (TEE):
educación musical; música; medios de enseñanza; formación de profesores
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.