La lluita per l¿oficialitat de l¿ensenyament de la llengua catalana en els centres docents de les Illes Balears : el paper de l¿Obra Cultural Balear
Texto completo:
https://www.raco.cat/index.php/E ...Ver/ Abrir
Nivel Educativo:
Tipo Documental:
Artículo de revistaEstadísticas:
Ver Estadísticas de usoMetadatos:
Mostrar el registro completo del ítemAutor:
Fecha:
2015Publicado en:
Educació i cultura : revista mallorquina de pedagogia. 2014-2015, n. 24 ; p. 195-212Resumen:
Se expone, en primer lugar, una breve descripción de la evolución legislativa del sistema educativo español, para, en segundo lugar, analizar, desde las diferentes leyes publicadas, la condición de la Lengua y Literatura Catalanas como asignatura dentro de los planes de estudios reglados, remarcando sobretodo los períodos de enseñanza obligatoria. Se divide el marco legal en tres apartados: de la Constitución de 1812 hasta la Ley Moyano de 1857, de la Ley Moyano de 1857 hasta la Ley General de Educación de 1970, y de la Ley General de Educación de 1970 hasta la Constitución de 1978. Se realiza después el análisis concreto de la lengua en los textos legales, y se destaca el importante papel desempeñado por la Obra Cultural Balear.
Se expone, en primer lugar, una breve descripción de la evolución legislativa del sistema educativo español, para, en segundo lugar, analizar, desde las diferentes leyes publicadas, la condición de la Lengua y Literatura Catalanas como asignatura dentro de los planes de estudios reglados, remarcando sobretodo los períodos de enseñanza obligatoria. Se divide el marco legal en tres apartados: de la Constitución de 1812 hasta la Ley Moyano de 1857, de la Ley Moyano de 1857 hasta la Ley General de Educación de 1970, y de la Ley General de Educación de 1970 hasta la Constitución de 1978. Se realiza después el análisis concreto de la lengua en los textos legales, y se destaca el importante papel desempeñado por la Obra Cultural Balear.
Leer menosS'exposa, en primer lloc, una breu descripció de l'evolució legislativa del sistema educatiu espanyol, per, en segon lloc, analitzar, des de les diferents lleis publicades, la condició de la Llengua i Literatura Catalanes com a assignatura dins dels plans d'estudis reglats, remarcant sobretot els períodes d'ensenyament obligatori. Es divideix el marc legal en tres apartats: de la Constitució de 1812 fins a la Llei Moyano de 1857, de la Llei Moyano de 1857 fins a la Llei General d'Educació de 1970, i de la Llei General d'Educació de 1970 fins a la Constitució de 1978. Es realitza després l'anàlisi concreta de la llengua en els textos legals, i es destaca l'important paper exercit per l'Obra Cultural Balear.
S'exposa, en primer lloc, una breu descripció de l'evolució legislativa del sistema educatiu espanyol, per, en segon lloc, analitzar, des de les diferents lleis publicades, la condició de la Llengua i Literatura Catalanes com a assignatura dins dels plans d'estudis reglats, remarcant sobretot els períodes d'ensenyament obligatori. Es divideix el marc legal en tres apartats: de la Constitució de 1812 fins a la Llei Moyano de 1857, de la Llei Moyano de 1857 fins a la Llei General d'Educació de 1970, i de la Llei General d'Educació de 1970 fins a la Constitució de 1978. Es realitza després l'anàlisi concreta de la llengua en els textos legals, i es destaca l'important paper exercit per l'Obra Cultural Balear.
Leer menos