Autonomia de centre i rendició de comptes : una agenda internacional amb múltiples respostes escolars
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2019Publicado en:
Anuari de l'educació de les Illes Balears. 2019 ; p. 28-41Resumen:
La autonomía de centro y la rendición de cuentas son políticas orientadas a la mejora de la gobernanza escolar que se aplican a los sistemas educativos de muchos puntos del planeta. Muchos agentes educativos consideran que estas políticas son adecuadas a la hora de promover, tanto la eficacia escolar, como la diversificación y la innovación de los sistemas educativos. Sin embargo, la investigación académica sobre el impacto de estas políticas no obtiene resultados concluyentes, en parte porque se trata de medidas muy sensibles al contexto en que se aplican. Se revisa el debate académico que han generado las políticas de autonomía escolar y de rendición de cuentas sobre sus efectos y las diferentes respuestas que pueden generar estas políticas según el contexto escolar. Los argumentos presentados se basan tanto en datos secundarios (literatura académica, informes del Programa Internacional para la Evaluación de Estudiantes-PISA, etc.) como en los primeros datos y modelos de análisis que se generan desde el proyecto REFORMED que se desarrolla en la Universidad Autónoma de Barcelona.
La autonomía de centro y la rendición de cuentas son políticas orientadas a la mejora de la gobernanza escolar que se aplican a los sistemas educativos de muchos puntos del planeta. Muchos agentes educativos consideran que estas políticas son adecuadas a la hora de promover, tanto la eficacia escolar, como la diversificación y la innovación de los sistemas educativos. Sin embargo, la investigación académica sobre el impacto de estas políticas no obtiene resultados concluyentes, en parte porque se trata de medidas muy sensibles al contexto en que se aplican. Se revisa el debate académico que han generado las políticas de autonomía escolar y de rendición de cuentas sobre sus efectos y las diferentes respuestas que pueden generar estas políticas según el contexto escolar. Los argumentos presentados se basan tanto en datos secundarios (literatura académica, informes del Programa Internacional para la Evaluación de Estudiantes-PISA, etc.) como en los primeros datos y modelos de análisis que se generan desde el proyecto REFORMED que se desarrolla en la Universidad Autónoma de Barcelona.
Leer menosL¿autonomia de centre i la rendició de comptes són polítiques orientades a la millora de la governança escolar que s¿apliquen als sistemes educatius de molts punts del planeta. Molts agents educatius consideren que aquestes polítiques són adients a l¿hora de promoure, tant l¿eficàcia escolar, com la diversificació i la innovació dels sistemes educatius. No obstant això, la recerca acadèmica sobre l¿impacte d¿aquestes polítiques no obté resultats concloents, en part perquè es tracta de mesures molt sensibles al context en què s¿apliquen. Es revisa el debat acadèmic que han generat les polítiques d¿autonomia escolar i de rendició de comptes sobre els seus efectes i les diferents respostes que poden generar aquestes polítiques segons el context escolar. Els arguments presentats es basen tant en dades secundàries (literatura acadèmica, informes del Programa Internacional per a l¿Avaluació d¿Estudiants-PISA, etc.) com en les primeres dades i models d¿anàlisi que es generen des del projecte REFORMED que es desenvolupa a la Universitat Autònoma de Barcelona.
L¿autonomia de centre i la rendició de comptes són polítiques orientades a la millora de la governança escolar que s¿apliquen als sistemes educatius de molts punts del planeta. Molts agents educatius consideren que aquestes polítiques són adients a l¿hora de promoure, tant l¿eficàcia escolar, com la diversificació i la innovació dels sistemes educatius. No obstant això, la recerca acadèmica sobre l¿impacte d¿aquestes polítiques no obté resultats concloents, en part perquè es tracta de mesures molt sensibles al context en què s¿apliquen. Es revisa el debat acadèmic que han generat les polítiques d¿autonomia escolar i de rendició de comptes sobre els seus efectes i les diferents respostes que poden generar aquestes polítiques segons el context escolar. Els arguments presentats es basen tant en dades secundàries (literatura acadèmica, informes del Programa Internacional per a l¿Avaluació d¿Estudiants-PISA, etc.) com en les primeres dades i models d¿anàlisi que es generen des del projecte REFORMED que es desenvolupa a la Universitat Autònoma de Barcelona.
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