Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Autonomia de centre i rendició de comptes : una agenda internacional amb múltiples respostes escolars

URI:
http://hdl.handle.net/11162/195484
Full text:
https://diari.uib.cat/digitalAss ...
View/Open
Autonomia.pdf (98.47Kb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Verger, Antoni; Ferrer Esteban, Gerard
Date:
2019
Published in:
Anuari de l'educació de les Illes Balears. 2019 ; p. 28-41
Abstract:

La autonomía de centro y la rendición de cuentas son políticas orientadas a la mejora de la gobernanza escolar que se aplican a los sistemas educativos de muchos puntos del planeta. Muchos agentes educativos consideran que estas políticas son adecuadas a la hora de promover, tanto la eficacia escolar, como la diversificación y la innovación de los sistemas educativos. Sin embargo, la investigación académica sobre el impacto de estas políticas no obtiene resultados concluyentes, en parte porque se trata de medidas muy sensibles al contexto en que se aplican. Se revisa el debate académico que han generado las políticas de autonomía escolar y de rendición de cuentas sobre sus efectos y las diferentes respuestas que pueden generar estas políticas según el contexto escolar. Los argumentos presentados se basan tanto en datos secundarios (literatura académica, informes del Programa Internacional para la Evaluación de Estudiantes-PISA, etc.) como en los primeros datos y modelos de análisis que se generan desde el proyecto REFORMED que se desarrolla en la Universidad Autónoma de Barcelona.

La autonomía de centro y la rendición de cuentas son políticas orientadas a la mejora de la gobernanza escolar que se aplican a los sistemas educativos de muchos puntos del planeta. Muchos agentes educativos consideran que estas políticas son adecuadas a la hora de promover, tanto la eficacia escolar, como la diversificación y la innovación de los sistemas educativos. Sin embargo, la investigación académica sobre el impacto de estas políticas no obtiene resultados concluyentes, en parte porque se trata de medidas muy sensibles al contexto en que se aplican. Se revisa el debate académico que han generado las políticas de autonomía escolar y de rendición de cuentas sobre sus efectos y las diferentes respuestas que pueden generar estas políticas según el contexto escolar. Los argumentos presentados se basan tanto en datos secundarios (literatura académica, informes del Programa Internacional para la Evaluación de Estudiantes-PISA, etc.) como en los primeros datos y modelos de análisis que se generan desde el proyecto REFORMED que se desarrolla en la Universidad Autónoma de Barcelona.

Leer menos
 

L’autonomia de centre i la rendició de comptes són polítiques orientades a la millora de la governança escolar que s’apliquen als sistemes educatius de molts punts del planeta. Molts agents educatius consideren que aquestes polítiques són adients a l’hora de promoure, tant l’eficàcia escolar, com la diversificació i la innovació dels sistemes educatius. No obstant això, la recerca acadèmica sobre l’impacte d’aquestes polítiques no obté resultats concloents, en part perquè es tracta de mesures molt sensibles al context en què s’apliquen. Es revisa el debat acadèmic que han generat les polítiques d’autonomia escolar i de rendició de comptes sobre els seus efectes i les diferents respostes que poden generar aquestes polítiques segons el context escolar. Els arguments presentats es basen tant en dades secundàries (literatura acadèmica, informes del Programa Internacional per a l’Avaluació d’Estudiants-PISA, etc.) com en les primeres dades i models d’anàlisi que es generen des del projecte REFORMED que es desenvolupa a la Universitat Autònoma de Barcelona.

L’autonomia de centre i la rendició de comptes són polítiques orientades a la millora de la governança escolar que s’apliquen als sistemes educatius de molts punts del planeta. Molts agents educatius consideren que aquestes polítiques són adients a l’hora de promoure, tant l’eficàcia escolar, com la diversificació i la innovació dels sistemes educatius. No obstant això, la recerca acadèmica sobre l’impacte d’aquestes polítiques no obté resultats concloents, en part perquè es tracta de mesures molt sensibles al context en què s’apliquen. Es revisa el debat acadèmic que han generat les polítiques d’autonomia escolar i de rendició de comptes sobre els seus efectes i les diferents respostes que poden generar aquestes polítiques segons el context escolar. Els arguments presentats es basen tant en dades secundàries (literatura acadèmica, informes del Programa Internacional per a l’Avaluació d’Estudiants-PISA, etc.) com en les primeres dades i models d’anàlisi que es generen des del projecte REFORMED que es desenvolupa a la Universitat Autònoma de Barcelona.

Leer menos
 
Materias (TEE):
administración educativa; autonomía escolar; política de la educación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.