Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Música e infancias : narrativas posibles para el ejercicio de derechos

URI:
http://hdl.handle.net/11162/194422
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Agüero, Gonzálo; Gonnet, Daniel H.
Date:
2020
Published in:
Eufonía : didáctica de la música. 2020, n. 82, enero-marzo ; p. 7-13
Abstract:

Se presenta una propuesta contextualizada en talleres musicales de programas oficiales del Gobierno de la Provincia de Buenos Aires destinados a niños y niñas y adolescentes. Se describen los enclaves, los puntos de partida en la concepción de niño y del ejercicio de derechos desde la legislación vigente. Las conclusiones giran en torno de la experiencia musical en la práctica con el alumnado en el marco de la promoción y protección de derechos.

Se presenta una propuesta contextualizada en talleres musicales de programas oficiales del Gobierno de la Provincia de Buenos Aires destinados a niños y niñas y adolescentes. Se describen los enclaves, los puntos de partida en la concepción de niño y del ejercicio de derechos desde la legislación vigente. Las conclusiones giran en torno de la experiencia musical en la práctica con el alumnado en el marco de la promoción y protección de derechos.

Leer menos
Materias (TEE):
educación musical; rol del profesor; taller de creatividad; derechos del niño; medios de enseñanza; Argentina
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.