Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Todas las personas somos Asperger : una experiencia basada en la improvisación teatral

URI:
http://hdl.handle.net/11162/191946
Full text:
https://www.grao.com/es/producto ...
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Méndez Martínez, Emilio; Fernández Río, Francisco Javier
Date:
2019
Published in:
Tándem : didáctica de la educación física. 2019, n. 66, octubre-noviembre-diciembre ; p. 20-26
Abstract:

Se presenta una experiencia basada en la improvisación teatral con fines pedagógicos y realizada con personas diagnosticadas con síndrome de Asperger, incluye recursos para su implementación en diferentes contextos educativos. Se presentan los beneficios que obtuvieron las personas diagnosticadas con este síndrome y las conclusiones sacadas por los profesionales de la educación.

Se presenta una experiencia basada en la improvisación teatral con fines pedagógicos y realizada con personas diagnosticadas con síndrome de Asperger, incluye recursos para su implementación en diferentes contextos educativos. Se presentan los beneficios que obtuvieron las personas diagnosticadas con este síndrome y las conclusiones sacadas por los profesionales de la educación.

Leer menos
Materias (TEE):
educación especial; teatro escolar; expresión corporal; integración; medios de enseñanza
Otras Materias:
ESO; Síndrome de Asperger
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.