Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Escuela graduada y escuela multigrado : una dicotomía a superar en el siglo XXI

URI:
http://hdl.handle.net/11162/188585
Education Level:
Educación Infantil
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Domingo Peñafiel, Laura; Boix Tomás, Roser
Date:
2019
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2019, n. 496, febrero ; p. 84-89
Abstract:

La multigraduación en la escuela rural, es decir tener alumnos de diferentes edades juntos en una misma aula, puede concebirse como un problema o, bien al contrario, como una oportunidad. Este artículo pretende abordar las potencialidades de ésta cuando se vive como una opción pedagógica y no sólo en las escuelas rurales sino también en escuelas ordinarias.

La multigraduación en la escuela rural, es decir tener alumnos de diferentes edades juntos en una misma aula, puede concebirse como un problema o, bien al contrario, como una oportunidad. Este artículo pretende abordar las potencialidades de ésta cuando se vive como una opción pedagógica y no sólo en las escuelas rurales sino también en escuelas ordinarias.

Leer menos
Materias (TEE):
escuela rural; estilo de enseñanza; distribución del aula; escuela unitaria
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.