Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Propuesta didáctica para abordar los logaritmos por medio de la regla de formación de la función logarítmica

URI:
http://hdl.handle.net/11162/187051
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Gacharná León, Oscar
Date:
2015
Published in:
Uno : revista de didáctica de las matemáticas. 2015, n. 68 ; p. 60-66
Abstract:

Mediante la revisión de los antecedentes históricos, el desarrollo disciplinar y diferentes trabajos enfocados en el entendimiento de la enseñanza y aprendizaje del concepto de logaritmo, se presenta una propuesta de actividades para apoyar la construcción de este concepto tratando de mejorar la comprensión del concepto respecto a las diferentes dificultades encontradas en el desarrollo de los aspectos mencionados.

Mediante la revisión de los antecedentes históricos, el desarrollo disciplinar y diferentes trabajos enfocados en el entendimiento de la enseñanza y aprendizaje del concepto de logaritmo, se presenta una propuesta de actividades para apoyar la construcción de este concepto tratando de mejorar la comprensión del concepto respecto a las diferentes dificultades encontradas en el desarrollo de los aspectos mencionados.

Leer menos
Materias (TEE):
matemáticas; didáctica; actividades escolares
Otras Materias:
ESO
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.