Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El Practicum en la formación inicial : aportaciones del modelo 9:20 de competencias docentes

URI:
http://hdl.handle.net/11162/186847
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Manso Ayuso, Jesús; Valle López, Javier Manuel
Date:
2018
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2018, n. 489, Especial Profesión Docente ; p. 33-41
Abstract:

Las prácticas son un elemento con gran potencial formativo para los futuros docentes, pero en la formación inicial del profesorado en España esta fase de Practicum no dispone de una duración adecuada, según las recomendaciones de organismos internacionales. Es en este contexto donde surgen las voces que reivindican el denominado «MIR Educativo», o tal y como prefieren denominar los autores de este artículo, Docente Interno Residente (DIR).

Las prácticas son un elemento con gran potencial formativo para los futuros docentes, pero en la formación inicial del profesorado en España esta fase de Practicum no dispone de una duración adecuada, según las recomendaciones de organismos internacionales. Es en este contexto donde surgen las voces que reivindican el denominado «MIR Educativo», o tal y como prefieren denominar los autores de este artículo, Docente Interno Residente (DIR).

Leer menos
Materias (TEE):
formación inicial; profesor en prácticas; calidad de la educación; estudiante para profesor
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.