Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Los labs en las clases de Primaria

URI:
http://hdl.handle.net/11162/186228
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Onsès Segarra, Judit; Domingo-Coscolla, María; Llaquet de Entrambasaguas, Paloma; Beltrán Santo, Isabel
Date:
2017
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2017, n. 483, noviembre ; p. 54-57
Abstract:

Dos líneas de 5º curso de Primaria de la Escuela Virolai de Barcelona participan en los DIYLabs, vinculando la experiencia a un proyecto ya en desarrollo en el centro. La formación de grupos de trabajo heterogéneos ayuda a una participación amplia y activa. Superando tensiones y abriendo espacio a la reflexión sobre cómo aprender, se consigue implementar un proyecto sobre competencia digital.

Dos líneas de 5º curso de Primaria de la Escuela Virolai de Barcelona participan en los DIYLabs, vinculando la experiencia a un proyecto ya en desarrollo en el centro. La formación de grupos de trabajo heterogéneos ayuda a una participación amplia y activa. Superando tensiones y abriendo espacio a la reflexión sobre cómo aprender, se consigue implementar un proyecto sobre competencia digital.

Leer menos
Materias (TEE):
método de proyectos; trabajo en equipo; participación de los estudiantes; estrategia de aprendizaje; autoaprendizaje
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.