Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Acróbatas cooperativos, compartiendo ilusiones

URI:
http://hdl.handle.net/11162/178623
Full text:
https://www.grao.com/es/producto ...
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Florenza Satorres, Patricia
Date:
2017
Published in:
Tándem : didáctica de la educación física. 2017, n. 58, octubre-noviembre-diciembre ; p. 51-58
Abstract:

Se describe la experiencia deportiva estética y motivadora que se está llevando a cabo en la escuela Guillem Fortuny de Cambrils. Todos los alumnos y alumnas son importantes y necesarios para la representación de una coreografía como producto final. El acrosport tiene un carácter cooperativo, integrador y creativo que hace de él un instrumento de gran utilidad dentro del ámbito de la educación física, en este caso, en segundo y tercer ciclo de educación primaria.

Se describe la experiencia deportiva estética y motivadora que se está llevando a cabo en la escuela Guillem Fortuny de Cambrils. Todos los alumnos y alumnas son importantes y necesarios para la representación de una coreografía como producto final. El acrosport tiene un carácter cooperativo, integrador y creativo que hace de él un instrumento de gran utilidad dentro del ámbito de la educación física, en este caso, en segundo y tercer ciclo de educación primaria.

Leer menos
Materias (TEE):
gimnasia correctiva; aprendizaje en grupo; deporte; juego educativo
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.