Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Hip hop en el aula

URI:
http://hdl.handle.net/11162/171234
Full text:
http://www3.gobiernodecanarias.o ...
View/Open
hip_hop_en_el_aula_jameos_19.pdf (345.3Kb)
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Valiente Morales, Valentín
Date:
2013
Published in:
Jameos : publicación del CEP de Lanzarote. 2013, n. 19 ; p. 45-48
Abstract:

Se presenta una experiencia en el aula de Educación Física, pero también una reflexión sobre las posibilidades que ofrece el hip hop como movimiento artístico y cultural para el desarrollo de las competencias básicas. Con la excusa de aprender a “bailar hip hop”, los alumnos y alumnas se acercan a esta cultura y sus pilares fundamentales, rap (poesía con ritmo), DJ (bases musicales), breakdance (baile) y graffiti (pintura), los cuales ofrecen un abanico de actividades posibles muy interesantes.

Se presenta una experiencia en el aula de Educación Física, pero también una reflexión sobre las posibilidades que ofrece el hip hop como movimiento artístico y cultural para el desarrollo de las competencias básicas. Con la excusa de aprender a “bailar hip hop”, los alumnos y alumnas se acercan a esta cultura y sus pilares fundamentales, rap (poesía con ritmo), DJ (bases musicales), breakdance (baile) y graffiti (pintura), los cuales ofrecen un abanico de actividades posibles muy interesantes.

Leer menos
Materias (TEE):
medios de enseñanza; educación física; educación artística; danza; destrezas básicas
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.