Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La filosofía educativa de Gurdijíeff y su relación con la Metasession

URI:
http://hdl.handle.net/11162/164337
Full text:
http://uvadoc.uva.es/handle/1032 ...
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Trabajo fin de grado
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Moreno Pérez, Juan Pedro
Date:
2017
Abstract:

Se hace una síntesis del pensamiento filosófico y la enseñanza del maestro George Ivánovich Gurdjíeff, relacionándolo con el método actual de la Mettasession (Pedagogía Corporal Meditativa). La investigación trata de reclamar la importancia que en realidad tiene la Filosofía de la Educación en un tiempo en que la educación se ha vuelto meramente instrumental y pragmática. No solo los filósofos de formación se interesan por la filosofía educativa, también atañe a profesores, pedagogos, psicólogos, psicoanalistas, etc.

Se hace una síntesis del pensamiento filosófico y la enseñanza del maestro George Ivánovich Gurdjíeff, relacionándolo con el método actual de la Mettasession (Pedagogía Corporal Meditativa). La investigación trata de reclamar la importancia que en realidad tiene la Filosofía de la Educación en un tiempo en que la educación se ha vuelto meramente instrumental y pragmática. No solo los filósofos de formación se interesan por la filosofía educativa, también atañe a profesores, pedagogos, psicólogos, psicoanalistas, etc.

Leer menos
Materias (TEE):
filosofía de la educación; expresión corporal; teoría de la educación
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.