Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Una anàlisi sociològica de l'atenció a la diversitat

URI:
http://hdl.handle.net/11162/15562
Full text:
http://www.raco.cat/index.php/Te ...
View/Open
126230-247197-1-PB.pdf (633.2Kb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Bonal Sarró, Xavier; Rambla Marigot, Francesc Xavier; Rovira Martínez, Marta
Date:
2000
Published in:
Temps d'educació. 2000, n. 24 ; p. 427-442
Abstract:

El artículo presenta los resultados de un estudio realizado en cuatro escuelas secundarias de una localidad catalana durante el período 1996-98. El estudio ha aplicado la teoría del dispositivo pedagógico de Basil Bernstein al analisis del tratamiento de la diversidad en la Educación Secundaria Obligatoria. Se han investigado los procesos de recontextualización oficial y pedagógica, así como su influencia sobre las prácticas docentes.

El artículo presenta los resultados de un estudio realizado en cuatro escuelas secundarias de una localidad catalana durante el período 1996-98. El estudio ha aplicado la teoría del dispositivo pedagógico de Basil Bernstein al analisis del tratamiento de la diversidad en la Educación Secundaria Obligatoria. Se han investigado los procesos de recontextualización oficial y pedagógica, así como su influencia sobre las prácticas docentes.

Leer menos
Materias (TEE):
sociología de la educación; política de la educación; pedagogía diferencial
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.