Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El factor edat en l'aprenentatge de l'anglés. 'El factor edad en el aprendizaje del inglés'

URI:
http://hdl.handle.net/11162/15536
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Tragant Mestres, Elsa
Date:
2001
Published in:
Escola catalana. 2001, n. 377, febrero ; p. 15-17
Abstract:

A principios de los noventa, tanto en Cataluña como en el resto del estado español, se fue avanzando la edad de inicio en el aprendizaje de lenguas de los 11 a los 8 años. Este cambio en el currículum escolar respondía a una conciencia social generalizada sobre la importancia del inglés como también en la creencia de raíz popular según la cual los niños tienen m s habilidades innatas para aprender lenguas que se pierden posteriormente.

A principios de los noventa, tanto en Cataluña como en el resto del estado español, se fue avanzando la edad de inicio en el aprendizaje de lenguas de los 11 a los 8 años. Este cambio en el currículum escolar respondía a una conciencia social generalizada sobre la importancia del inglés como también en la creencia de raíz popular según la cual los niños tienen m s habilidades innatas para aprender lenguas que se pierden posteriormente.

Leer menos
Materias (TEE):
aprendizaje de lenguas; lengua inglesa; edad; alumno; educación de la primera infancia; enseñanza primaria
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.