Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

De la identitat personal a la identitat nacional : una didàctica per al segon cicle de primària. 'De la identidad personal a la identidad nacional : una didáctica para el segundo ciclo de primaria'

URI:
http://hdl.handle.net/11162/15357
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Trepat Carbonell, Cristòfol-Albert
Date:
1999
Published in:
Escola catalana. 1999, n. 358, marzo ; p. 28-33
Abstract:

La enseñanza y las propuestas de aprendizaje en las ciencias sociales no son objetivas, lo que no quiere decir que sean inútiles ni arbitrarias. Los que enseñan son sujetos y no objetos. Y, por lo tanto, son necesariamente subjetivos. Y si bien se puede afirmar la falta de objetividad, en general de lo que se enseña en el campo de las ciencias sociales, lo que se refiere a la historia en particular, la falta de objetividad resulta aun más cierta.

La enseñanza y las propuestas de aprendizaje en las ciencias sociales no son objetivas, lo que no quiere decir que sean inútiles ni arbitrarias. Los que enseñan son sujetos y no objetos. Y, por lo tanto, son necesariamente subjetivos. Y si bien se puede afirmar la falta de objetividad, en general de lo que se enseña en el campo de las ciencias sociales, lo que se refiere a la historia en particular, la falta de objetividad resulta aun más cierta.

Leer menos
Materias (TEE):
identidad; subjetividad; objetividad; nacionalidad; enseñanza primaria
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.