Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El pedagogo social, científico y coordinador de la intervención socio-educativa del aprendizaje y cambio de conductas sociales

URI:
http://hdl.handle.net/11162/153270
View/Open
pedagogo_social_cientifico.pdf (1.699Mb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Merino Fernández, José Vicente
Date:
1988
Published in:
Revista de pedagogía social. 1988, n. 3, 1ª época ; p. 137-146
Abstract:

Se plantea cómo la conducta social, no estrictamente académica, pertenece por propio derecho a la pedagogía como campo de investigación e intervención dentro de la interdisciplinariedad inherente al propio proceso conductual. Se insiste además en la necesidad de construir una teoría pedagógico-social propugnando como función propia de la pedagogía social dichas tareas.

Se plantea cómo la conducta social, no estrictamente académica, pertenece por propio derecho a la pedagogía como campo de investigación e intervención dentro de la interdisciplinariedad inherente al propio proceso conductual. Se insiste además en la necesidad de construir una teoría pedagógico-social propugnando como función propia de la pedagogía social dichas tareas.

Leer menos
Materias (TEE):
educación social; educador; intervención; conducta social
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.