Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Jerome Bruner i l'adquisició del llenguatge

URI:
http://hdl.handle.net/11162/15311
Full text:
http://www.raco.cat/index.php/Te ...
View/Open
125969-246601-1-PB.pdf (570.1Kb)
Education Level:
Educación Superior
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Vila Mendiburu, Ignasi
Date:
1999
Published in:
Temps d'educació. 1999, n. 21, primer semestre ; p. 77-91
Abstract:

El artículo versa sobre las aportaciones de Bruner al estudio de la adquisición del lenguaje. Situando el momento en que el autor inicia sus trabajos sobre el tema, se centra en cómo Bruner explica el paso de comunicación al lenguaje. Para ello, profundiza en conceptos fundamentales como el de LASS, formato, intersubjetividad y andamiaje, los cuales permiten que Bruner articule coherentemente su enfoque sobre el tema.

El artículo versa sobre las aportaciones de Bruner al estudio de la adquisición del lenguaje. Situando el momento en que el autor inicia sus trabajos sobre el tema, se centra en cómo Bruner explica el paso de comunicación al lenguaje. Para ello, profundiza en conceptos fundamentales como el de LASS, formato, intersubjetividad y andamiaje, los cuales permiten que Bruner articule coherentemente su enfoque sobre el tema.

Leer menos
Materias (TEE):
desarrollo del lenguaje; lenguaje; habla; comunicación
Otras Materias:
Bruner, Jerome Seymour
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.