Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Modelos médico-psicoterapéuticos versus pedagógico-comunitarios en pedagogía social infanto-juvenil

URI:
http://hdl.handle.net/11162/153065
View/Open
modelos_medico_psicoterapeuticos.pdf (1.748Mb)
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Ortega Esteban, José
Date:
1988
Published in:
Revista de pedagogía social. 1988, n. 3, 1ª época ; p. 61-70
Abstract:

Se presenta una defensa de los tratamientos preventivos pedagógicos, educativos y culturales en el tratamiento de los problemas de asociabilidad, delincuencia y drogadicción infanto-juvenil, frente a los modelos médicos, terapéuticos o psicoterapéuticos tradicionales, dando algunas razones para este cambio de orientación. Se exponen además algunas de las líneas fundamentales de estos modelos pedagógico-comunitarios preventivos para finalmente referirnos a un modelo concreto denominado "ciudad educativa".

Se presenta una defensa de los tratamientos preventivos pedagógicos, educativos y culturales en el tratamiento de los problemas de asociabilidad, delincuencia y drogadicción infanto-juvenil, frente a los modelos médicos, terapéuticos o psicoterapéuticos tradicionales, dando algunas razones para este cambio de orientación. Se exponen además algunas de las líneas fundamentales de estos modelos pedagógico-comunitarios preventivos para finalmente referirnos a un modelo concreto denominado "ciudad educativa".

Leer menos
Materias (TEE):
educación social; delincuencia juvenil; prevención; droga
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.