Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La animación en centros de enseñanza : un nuevo ámbito de educación social

URI:
http://hdl.handle.net/11162/147625
View/Open
animacion_centros_ensenanza.pdf (649.9Kb)
Education Level:
Educación de Adultos
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Ventosa Pérez, Víctor Juan
Date:
1997
Published in:
Pedagogía social : revista interuniversitaria. 1997, n. 15-16, 1ª época ; p. 275-282
Abstract:

Se trata de justificar y fundamentar la animación en centros de enseñanza como una nueva modalidad de animación sociocultural con finalidad educativa dentro del marco de la educación social. Para ello se propone un marco descriptivo de este reciente espacio de intervención a través de cuatro variables: sectores de intervención, niveles educativos en los que se interviene, estrategias de animación (direccionalidad/intencionalidad) y agentes intervinientes.

Se trata de justificar y fundamentar la animación en centros de enseñanza como una nueva modalidad de animación sociocultural con finalidad educativa dentro del marco de la educación social. Para ello se propone un marco descriptivo de este reciente espacio de intervención a través de cuatro variables: sectores de intervención, niveles educativos en los que se interviene, estrategias de animación (direccionalidad/intencionalidad) y agentes intervinientes.

Leer menos
Materias (TEE):
animación; educación social; centro de enseñanza
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.