Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El derecho a una educación básica de calidad y su problemática

URI:
http://hdl.handle.net/11162/136704
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Domínguez Rodríguez, José
Date:
2017
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2017, n. 477, abril ; p. 42-44
Abstract:

En la actualidad, el debate sobre la educación básica enfrenta a dos posiciones antagónicas. Por un lado, los defensores del neoliberalismo económico, para quien la educación es instrucción; por otro, el ecohumanismo democrático, que coloca la primacía del educando en el centro del sistema educativo, respetando su protagonismo. Para centrar la discusión, este artículo define las grandes líneas de estas dos posiciones.

En la actualidad, el debate sobre la educación básica enfrenta a dos posiciones antagónicas. Por un lado, los defensores del neoliberalismo económico, para quien la educación es instrucción; por otro, el ecohumanismo democrático, que coloca la primacía del educando en el centro del sistema educativo, respetando su protagonismo. Para centrar la discusión, este artículo define las grandes líneas de estas dos posiciones.

Leer menos
Materias (TEE):
método de enseñanza; liberalismo; humanismo; calidad de la educación; política de la educación; educación básica
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.