Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Quan ensenyar llengua esdevé un objectiu permanent

URI:
http://hdl.handle.net/11162/13236
Education Level:
Enseñanzas de Régimen Especial
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Plazaola Giger, Itziar
Date:
2005
Published in:
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura. 2005, n. 37, julio-septiembre ; p. 82-92
Abstract:

La educación de las lenguas en el marco escolar es uno de los aspectos clave del reto de la interculturalidad y del plurilingüismo. La educación en inmersión ha sido uno de sus modelos. Analizando las interacciones didácticas cogidas de una lección de física en una estructura de acogida de alumnos extranjeros, se podrán comprobar las características de la actividad escolar necesarias para que éstas sean favorables en el aprendizaje del lenguaje.

La educación de las lenguas en el marco escolar es uno de los aspectos clave del reto de la interculturalidad y del plurilingüismo. La educación en inmersión ha sido uno de sus modelos. Analizando las interacciones didácticas cogidas de una lección de física en una estructura de acogida de alumnos extranjeros, se podrán comprobar las características de la actividad escolar necesarias para que éstas sean favorables en el aprendizaje del lenguaje.

Leer menos
Materias (TEE):
lenguaje; inmersión cultural; interacción; inmigración
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.