Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

¿Una profesión feminizada?

URI:
http://hdl.handle.net/11162/130808
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Ballarín Domingo, Pilar
Date:
2016
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2016, n. 469, julio-agosto ; p. 35-37
Abstract:

¿Qué connotaciones tiene el uso del concepto feminización para calificar un hecho estadístico? ¿Cómo la mayor presencia de mujeres en un sector se ha extendido a toda una profesión? El origen del acceso de las mujeres a los distintos niveles de la docencia y el mantenimiento del control del discurso para los hombres llevan a considerar dos enfoques en la literatura pedagógica que ilustran sobre la rivalidad y la falsa igualdad.

¿Qué connotaciones tiene el uso del concepto feminización para calificar un hecho estadístico? ¿Cómo la mayor presencia de mujeres en un sector se ha extendido a toda una profesión? El origen del acceso de las mujeres a los distintos niveles de la docencia y el mantenimiento del control del discurso para los hombres llevan a considerar dos enfoques en la literatura pedagógica que ilustran sobre la rivalidad y la falsa igualdad.

Leer menos
Materias (TEE):
profesión docente; profesión femenina; discriminación social
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.