Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El aprendizaje de la creatividad

URI:
http://hdl.handle.net/11162/123229
Education Level:
Ámbito general
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Marina Torres, José Antonio
Date:
2016
Published in:
Cuadernos de pedagogía. 2016, n. 467, mayo ; p. 49-51
Abstract:

Se define como la producción intencionada de novedades valiosas, la creatividad debe fomentarse en la escuela porque a lo largo de la vida nos enfrentaremos a problemas que quedan fuera de nuestra rutina establecida. Se entiende la creatividad como un hábito y se dan pistas sobre cómo fomentar este hábito en las aulas, además se expone el modelo de las cuatro pes: persona creativa, proceso creativo, producto creativo, entorno (place) creativo.

Se define como la producción intencionada de novedades valiosas, la creatividad debe fomentarse en la escuela porque a lo largo de la vida nos enfrentaremos a problemas que quedan fuera de nuestra rutina establecida. Se entiende la creatividad como un hábito y se dan pistas sobre cómo fomentar este hábito en las aulas, además se expone el modelo de las cuatro pes: persona creativa, proceso creativo, producto creativo, entorno (place) creativo.

Leer menos
Materias (TEE):
creatividad; principios de educación; filosofía de la educación; estrategia de aprendizaje
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.