Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

La Unitat d'Escolarització Externa del Col.lectiu de Cultura Popular

URI:
http://hdl.handle.net/11162/11742
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Domingo Amela, Carme
Date:
1999
Published in:
Perspectiva escolar. 1999, n. 237, septiembre ; p. 40-46
Abstract:

El artículo expone la experiencia de la Unidad de Adaptación Curricular de Sant Vicenç dels Horts como uno de los recursos de respuesta a un colectivo de chicos y chicas dentro del sistema educativo reglado, pero con unas necesidades educativas especiales derivadas de la inadaptación al medio escolar en los centros donde se imparten educación secundaria obligatoria.

El artículo expone la experiencia de la Unidad de Adaptación Curricular de Sant Vicenç dels Horts como uno de los recursos de respuesta a un colectivo de chicos y chicas dentro del sistema educativo reglado, pero con unas necesidades educativas especiales derivadas de la inadaptación al medio escolar en los centros donde se imparten educación secundaria obligatoria.

Leer menos
Materias (TEE):
ritmo de aprendizaje; dificultad de aprendizaje; fracaso escolar; segregación; transición educación primaria-secundaria primer ciclo
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.