Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Els hàbits lectors dels pares i les mares condicionen l'interès per la lectura dels seus fills i filles?

URI:
http://hdl.handle.net/11162/117409
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Congost Dalmau, Imma; Tesouro Cid, Montserrat
Date:
2008
Published in:
Guix. 2008, n. 348, octubre ; p. 64-69
Abstract:

El objetivo es averiguar cuáles son los hábitos de lectura de los padres y las madres y constatar si influyen o no en la adquisición de estos mismos hábitos en sus hijos e hijas. Los datos utilizados para hacer la investigación son el resultado de cincuenta y encuestas contestadas por padres y madres de niños de educación primaria, que sirvieron para ver que la motivación de los niños hacia la lectura no depende sólo de la familia, sino también de la escuela y de la sociedad, que deben trabajar conjuntamente.

El objetivo es averiguar cuáles son los hábitos de lectura de los padres y las madres y constatar si influyen o no en la adquisición de estos mismos hábitos en sus hijos e hijas. Los datos utilizados para hacer la investigación son el resultado de cincuenta y encuestas contestadas por padres y madres de niños de educación primaria, que sirvieron para ver que la motivación de los niños hacia la lectura no depende sólo de la familia, sino también de la escuela y de la sociedad, que deben trabajar conjuntamente.

Leer menos
Materias (TEE):
educación familiar; relación padres-escuela; afición a la lectura
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.