Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Tertúlia literària a Twiter : una proposta per a secundària i batxillerat

URI:
http://hdl.handle.net/11162/115802
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Santacruz Parrilla, Laura
Date:
2015
Published in:
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura. 2015, n. 67, octubre-noviembre-diciembre ; 36-40
Abstract:

Se hace una propuesta de tertulia digital para profundizar la formación literaria de los estudiantes de bachillerato y, puntualmente, del último curso de la educación secundaria obligatoria. Se trata de una secuencia didáctica de lectura y de un comentario posterior a la red de dos obras literarias por parte de un colectivo que apenas se forma como lector y que aprende a hacer un uso formal y académico de la red y gestionar la propia identidad digital.

Se hace una propuesta de tertulia digital para profundizar la formación literaria de los estudiantes de bachillerato y, puntualmente, del último curso de la educación secundaria obligatoria. Se trata de una secuencia didáctica de lectura y de un comentario posterior a la red de dos obras literarias por parte de un colectivo que apenas se forma como lector y que aprende a hacer un uso formal y académico de la red y gestionar la propia identidad digital.

Leer menos
Materias (TEE):
literatura; nuevas tecnologías; medios de enseñanza
Otras Materias:
red social
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.