Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Filoscoles i filomestres

URI:
http://hdl.handle.net/11162/115253
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Autor corporativo:
Grup d'Innovació i Recerca per a l'Ensenyament de la Filosofia
Date:
2016
Published in:
Perspectiva escolar. 2016, n. 385, enero-febrero ; p. 29-32
Abstract:

El proyecto F3/18 pretende estimular la capacidad reflexiva del niño o joven para que sea más cuidadoso, crítico y creativo en su vida personal y colectiva. Pero este enunciado esconde elementos que la comunidad educativa muestra como relevantes: el trabajo por competencias, la educación de las actitudes, la mejora del pensamiento (se habla de excelencia) y el emprendimiento (que ha sido siempre la dimensión creativa del pensamiento).

El proyecto F3/18 pretende estimular la capacidad reflexiva del niño o joven para que sea más cuidadoso, crítico y creativo en su vida personal y colectiva. Pero este enunciado esconde elementos que la comunidad educativa muestra como relevantes: el trabajo por competencias, la educación de las actitudes, la mejora del pensamiento (se habla de excelencia) y el emprendimiento (que ha sido siempre la dimensión creativa del pensamiento).

Leer menos
Materias (TEE):
filosofía; sentido crítico; pensamiento; creatividad
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.