Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

El valor afegit dels centres escolars

URI:
http://hdl.handle.net/11162/112932
Education Level:
Educación Primaria
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Mestres Gavarró, Joan
Date:
2008
Published in:
Escola catalana. 2008, n. 451, junio ; p. 18-20
Abstract:

El rendimiento de un centro, al igual que el de un alumno, depende de muchos factores. Según se desprende de todas las evaluaciones autonómicas, nacionales e internacionales realizadas, el nivel social, económico y cultural del alumnado es un factor de gran peso en los resultados académicos. Se analizan algunos de resultados de rendimiento global considerando esos diferentes factores que intervienen en las pruebas estándares.

El rendimiento de un centro, al igual que el de un alumno, depende de muchos factores. Según se desprende de todas las evaluaciones autonómicas, nacionales e internacionales realizadas, el nivel social, económico y cultural del alumnado es un factor de gran peso en los resultados académicos. Se analizan algunos de resultados de rendimiento global considerando esos diferentes factores que intervienen en las pruebas estándares.

Leer menos
Materias (TEE):
evaluación; rendimiento; calidad de la educación
Otras Materias:
Informe PISA
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.