Problemen ebazpena eta matematikarako eta irakurtzeko konpetentzietako emaitzak ordenagailu bidezko proban. PISA 2012
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2014Resumen:
Este informe recoge el análisis de los de resultados obtenidos por el alumnado vasco de 15 años en Resolución de Problemas, Competencia Matemática y Competencia Lectora por ordenador durante la evaluación PISA 2012. La Resolución de Problemas ya fue evaluada como ámbito diferenciado en 2003, junto a la Lectura, Matemáticas y Ciencias. Los avances teóricos producidos desde entonces en la comprensión de este área y la oportunidad que las nuevas tecnologías ofrecen para su evaluación, ha llevado a considerar el campo de la Resolución de Problemas junto con la Competencia Matemática como eje central de PISA 2012. Este informe detalla cómo se define la Resolución de Problemas en una prueba de este tipo, cómo se establecen los niveles de competencia y de qué manera influye la utilización del formato digital en la evaluación. Los datos obtenidos se comparan con los de los otros países de la OCDE, se analiza su evolución y se toman en consideración los diferentes factores de influencia: el sexo del alumnado, el índice socioeconómico y cultural, etc.
Este informe recoge el análisis de los de resultados obtenidos por el alumnado vasco de 15 años en Resolución de Problemas, Competencia Matemática y Competencia Lectora por ordenador durante la evaluación PISA 2012. La Resolución de Problemas ya fue evaluada como ámbito diferenciado en 2003, junto a la Lectura, Matemáticas y Ciencias. Los avances teóricos producidos desde entonces en la comprensión de este área y la oportunidad que las nuevas tecnologías ofrecen para su evaluación, ha llevado a considerar el campo de la Resolución de Problemas junto con la Competencia Matemática como eje central de PISA 2012. Este informe detalla cómo se define la Resolución de Problemas en una prueba de este tipo, cómo se establecen los niveles de competencia y de qué manera influye la utilización del formato digital en la evaluación. Los datos obtenidos se comparan con los de los otros países de la OCDE, se analiza su evolución y se toman en consideración los diferentes factores de influencia: el sexo del alumnado, el índice socioeconómico y cultural, etc.
Leer menosTxosten honetan PISA 2012 ebaluazioan Euskadiko 15 urteko ikasleek Problemen Ebazpenean eta ordenagailu bidezko Matematikarako eta Irakurtzeko Konpetentzietan lortutako emaitzen azterketa eskaintzen da. Problemen Ebazpena arlo bereizi bezala ebaluatu zen 2003an, Irakurketa, Matematika eta Zientziarekin batera. Arlo hori ulertzeko harrez geroztik izan diren aurrerapen teorikoen ondorioz, eta teknologia berriek trebetasun horiek ebaluatzeko eskaintzen duten aukeraren ondorioz, Problemen Ebazpena arloa, Matematikarako konpetentziarekin batera, PISA 2012 ebaluazioaren ardatz nagusi bezala hartzea erabaki zen. Honako proba batean Problemen Ebazpena nola definitzen den eta nola finkatzen diren konpetentzia-mailak zehazten da txosten honetan, eta formatu digitala erabiltzeak duen eragina aztertzen da. Euskadiko ikasleek lortutako emaitzak ELGAko beste herrialdeek lortutakoekin konparatzen dira eta emaitzen bilakaera aztertzen da. Era berean, kontuan hartzen dira eragina duten hainbat faktore: ikasleen sexua, indize sozioekonomiko eta kulturala (ISEK), etab.
Txosten honetan PISA 2012 ebaluazioan Euskadiko 15 urteko ikasleek Problemen Ebazpenean eta ordenagailu bidezko Matematikarako eta Irakurtzeko Konpetentzietan lortutako emaitzen azterketa eskaintzen da. Problemen Ebazpena arlo bereizi bezala ebaluatu zen 2003an, Irakurketa, Matematika eta Zientziarekin batera. Arlo hori ulertzeko harrez geroztik izan diren aurrerapen teorikoen ondorioz, eta teknologia berriek trebetasun horiek ebaluatzeko eskaintzen duten aukeraren ondorioz, Problemen Ebazpena arloa, Matematikarako konpetentziarekin batera, PISA 2012 ebaluazioaren ardatz nagusi bezala hartzea erabaki zen. Honako proba batean Problemen Ebazpena nola definitzen den eta nola finkatzen diren konpetentzia-mailak zehazten da txosten honetan, eta formatu digitala erabiltzeak duen eragina aztertzen da. Euskadiko ikasleek lortutako emaitzak ELGAko beste herrialdeek lortutakoekin konparatzen dira eta emaitzen bilakaera aztertzen da. Era berean, kontuan hartzen dira eragina duten hainbat faktore: ikasleen sexua, indize sozioekonomiko eta kulturala (ISEK), etab.
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