Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Simulació i aprenentatge de la física

URI:
http://hdl.handle.net/11162/112807
Education Level:
Educación Secundaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Casellas Gispert, Octavi
Date:
2009
Published in:
Escola catalana. 2009, n. 456, enero-febrero ; p. 43-45
Abstract:

La enseñanza de la Física, como muchas otras materias, ha estado muchos años estancada aplicando las mismas metodologías que se aplicaban en los siglos pasados. La herramienta básica del profesorado de esta área ha sido el yeso, la pizarra y el laboratorio (este último, sin embargo, utilizado a menudo de forma poco sistemática). Se presentan algunas simulaciones que se pueden realizan por ordenar gracias al uso de las nuevas tecnologías como metodología para la enseñanza de la Física.

La enseñanza de la Física, como muchas otras materias, ha estado muchos años estancada aplicando las mismas metodologías que se aplicaban en los siglos pasados. La herramienta básica del profesorado de esta área ha sido el yeso, la pizarra y el laboratorio (este último, sin embargo, utilizado a menudo de forma poco sistemática). Se presentan algunas simulaciones que se pueden realizan por ordenar gracias al uso de las nuevas tecnologías como metodología para la enseñanza de la Física.

Leer menos
Materias (TEE):
física; nuevas tecnologías; uso didáctico del ordenador; laboratorio
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.