PISA 2003 Ebaluazioaren Bigarren Txostena. Euskadiko emaitzak. Matematikari, Irakurketari, Zientziei eta Problemen Ebazpenari dagokien 15 urteko Ikasleen Nazioarteko Ebaluaziorako Proiektua
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2005Resumen:
En el año 2003 tuvo lugar la segunda evaluación trienal del Programa Internacional de Evaluación del Alumnado (PISA), promovido por la Organización para la Cooperación y Desarrollo Económico (OCDE), que pretende analizar en qué medida el alumnado de 15 años está preparado para responder a los retos de las actuales sociedades de la información. El primer informe con los resultados iniciales de PISA 2003 en Euskadi, publicado en Enero de 2005, resumía los resultados en cuatro áreas (Matemáticas, Lectura, Ciencias y Resolución de problemas) y los comparaba con los del resto de países que participaron en la prueba. En este segundo informe se analizan los factores relacionados con el alumnado y su incidencia en el rendimiento en Matemáticas, las características de los centros escolares vascos y su comparación con otros sistemas educativos. Así por ejemplo, se estudian las actitudes del alumnado y su influencia en el rendimiento en Matemáticas (factores de motivación, interés y gusto por la materia, actitud hacia la escuela¿) y los factores emocionales o las estrategias de aprendizaje que utilizan. También se analizan el contexto socio-familiar, el índice socio-económico y cultural, la relación entre el gasto en educación y el rendimiento, la diferencia de rendimiento entre sexos, los recursos que posee el centro y el clima escolar que reina en el mismo.
En el año 2003 tuvo lugar la segunda evaluación trienal del Programa Internacional de Evaluación del Alumnado (PISA), promovido por la Organización para la Cooperación y Desarrollo Económico (OCDE), que pretende analizar en qué medida el alumnado de 15 años está preparado para responder a los retos de las actuales sociedades de la información. El primer informe con los resultados iniciales de PISA 2003 en Euskadi, publicado en Enero de 2005, resumía los resultados en cuatro áreas (Matemáticas, Lectura, Ciencias y Resolución de problemas) y los comparaba con los del resto de países que participaron en la prueba. En este segundo informe se analizan los factores relacionados con el alumnado y su incidencia en el rendimiento en Matemáticas, las características de los centros escolares vascos y su comparación con otros sistemas educativos. Así por ejemplo, se estudian las actitudes del alumnado y su influencia en el rendimiento en Matemáticas (factores de motivación, interés y gusto por la materia, actitud hacia la escuela¿) y los factores emocionales o las estrategias de aprendizaje que utilizan. También se analizan el contexto socio-familiar, el índice socio-económico y cultural, la relación entre el gasto en educación y el rendimiento, la diferencia de rendimiento entre sexos, los recursos que posee el centro y el clima escolar que reina en el mismo.
Leer menos2003. urtean, hiru urtean behin izaten den Ikasleen Ebaluaziorako Nazioarteko Programaren (PISA) bigarren ebaluazioa egin zen, Ekonomiako Lankidetza eta Garapenerako Antolakundeak (ELGA) bultzatuta. Proba horrek, oraingo informazioaren gizarteko erronkei erantzuteko 15 urteko ikasleak zenbateraino dauden prestatuta aztertzen du. PISA 2003ren hasierako emaitzekin Euskadin egin zen lehenengo txostenak, 2005eko urtarrilean argitaratu zenak, lau arlotan (Matematika, Irakurketa, Zientziak eta Problemen ebazpena) laburbiltzen zituen Euskal Herriko ikasleen emaitzak eta proban parte hartu zuten gainerako herrialdeetako emaitzekin konparatzen zituen. Bigarren txosten honetan ikasleei dagozkien faktoreak eta faktore horiek Matematikako errendimenduan duten eragina aztertzen dira, baita ikastetxeen ezaugarriak eta beste hezkuntza-sistema batzuekin konparatuta dauden aldeak ere. Adibidez, ikasleen jarrerak eta errendimendua Matematikan aztertzen dira (motibazio faktoreak, Matematikareriko interesa eta zaletasuna, eskolarekiko jarrerak¿), eta baita dituzten faktore emozionalak eta ikasteko erabiltzen dituzten estrategiak ere. Ikasleen gizarte eta famili testuingurua, indize sozio-ekonomiko kulturala, hezkuntzako gastuaren eta errendimenduaren arteko erlazioa, sexuen arteko errendimendu-diferentzia, ikastetxeak dituen baliabideak, eta ikastetxeko giroa dira aztertu diren beste faktore batzuk.
2003. urtean, hiru urtean behin izaten den Ikasleen Ebaluaziorako Nazioarteko Programaren (PISA) bigarren ebaluazioa egin zen, Ekonomiako Lankidetza eta Garapenerako Antolakundeak (ELGA) bultzatuta. Proba horrek, oraingo informazioaren gizarteko erronkei erantzuteko 15 urteko ikasleak zenbateraino dauden prestatuta aztertzen du. PISA 2003ren hasierako emaitzekin Euskadin egin zen lehenengo txostenak, 2005eko urtarrilean argitaratu zenak, lau arlotan (Matematika, Irakurketa, Zientziak eta Problemen ebazpena) laburbiltzen zituen Euskal Herriko ikasleen emaitzak eta proban parte hartu zuten gainerako herrialdeetako emaitzekin konparatzen zituen. Bigarren txosten honetan ikasleei dagozkien faktoreak eta faktore horiek Matematikako errendimenduan duten eragina aztertzen dira, baita ikastetxeen ezaugarriak eta beste hezkuntza-sistema batzuekin konparatuta dauden aldeak ere. Adibidez, ikasleen jarrerak eta errendimendua Matematikan aztertzen dira (motibazio faktoreak, Matematikareriko interesa eta zaletasuna, eskolarekiko jarrerak¿), eta baita dituzten faktore emozionalak eta ikasteko erabiltzen dituzten estrategiak ere. Ikasleen gizarte eta famili testuingurua, indize sozio-ekonomiko kulturala, hezkuntzako gastuaren eta errendimenduaren arteko erlazioa, sexuen arteko errendimendu-diferentzia, ikastetxeak dituen baliabideak, eta ikastetxeko giroa dira aztertu diren beste faktore batzuk.
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