Redined

Network of Educational Information logoNetwork of Educational Information logo
    • twitter
    • English 
      • Español
      • Català
      • English
      • Euskera
      • Galego
  • Login
  • About Redined
    • What is Redined
    • Directory
  • Help
    • How to search in Redined
    • Tutorial
  • Document submission
    • Who can submit documents?
    • Submit your documents
    • Intellectual property
  • Statistics
    twitter
  • English 
    • Español
    • Català
    • English
    • Euskera
    • Galego
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Browse

All RedinedAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical TitlesThis CollectionAuthorsCorporate AuthorsTitlesTopicsOther TopicsEducational LevelsCollectionsPeriodical Titles

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Evaluación del coeficiente emocional del alumnado de sexto curso de educación primaria de un colegio público de la ciudad de Badajoz

URI:
http://hdl.handle.net/11162/111850
Full text:
http://relatec.unex.es/revistas/ ...
View/Open
Ca2014-2.pdf (645.5Kb)
Education Level:
Educación Primaria
Document type:
Artículo de revista
Exportar:
Exportar a RefworksBibtex
Compartir:
Imprimir
Estadísticas:
View Usage Statistics
Metadata:
Show full item record
Author:
Rosal Sánchez, Irene del; Bermejo García, María Luisa
Date:
2014
Published in:
Campo abierto. 2014, v. 33, n. 2 ; p. 11-28
Abstract:

Se enfatiza la importancia de las habilidades emocionales en la formación académica y se presenta un estudio cuyo objetivo era evaluar el coeficiente emocional del alumnado utilizando el cuestionario de 'Inventario de inteligencia emocional de Bar-On' para jóvenes, siendo la muestra recogida 47 alumnos procedentes de dos clases de sexto curso de educación primaria de un colegio público de Badajoz

Se enfatiza la importancia de las habilidades emocionales en la formación académica y se presenta un estudio cuyo objetivo era evaluar el coeficiente emocional del alumnado utilizando el cuestionario de 'Inventario de inteligencia emocional de Bar-On' para jóvenes, siendo la muestra recogida 47 alumnos procedentes de dos clases de sexto curso de educación primaria de un colegio público de Badajoz

Leer menos
Materias (TEE):
emoción; emotividad; evaluación; inteligencia
Otras Materias:
inteligencia emocional
Ministry logo
AndalucíaAragónPrincipado de AsturiasIslas BalearesIslas CanariasCantabriaCastilla y LeónExtremaduraGaliciaComunidad de MadridRegión de MurciaComunidad Foral de NavarraPaís VascoLa Rioja
Indexed inDspaceOpenaireOpen-doarRecolectaUniversiaHispanaGoogle ScholarBielefeld Academic Search Engine
Redined | Legal notice | Accesibility | Contact us | suggestions
RSSShare
 

 

Redined does not provide access to the full text of all the documents described due to copyright reasons. If you are interested in accessing any of these resources, you can contact us through the email redinedDS@educacion.gob.es and we will try to help you.